Gevolgen corona voor Jumbo Tilburg


‘’Vanuit Jumbo is alles wel dichtgetimmerd, overal is goed over nagedacht, zowel vanuit de hoofdkantoor als intern. Ook wij hebben veel omzetplus gepakt, omdat er veel andere winkels en horeca dicht zijn. Hierdoor hebben we meer arbeidsuren ingezet. Diensten zijn op zich niet veranderd, wel hebben we meer medewerkers in moeten plannen.
Verder is er een groot verschil in beleving, bij de Foodmarkt doen we vaak demo’s (bv. het laten proeven van producten of kookdemo’s), dit mag nu helaas niet meer. Wij zitten gelukkig aan de goede kant, er is alleen maar meer werkgelegenheid gekomen in de supermarkt. Daardoor hoeven we ons geen zorgen te maken over onze banen. Er is geen verandering geweest in loon, wel hebben medewerkers een soort corona bonus gehad. Wat contracten betreft, enkele zijn tijdelijk verhoogd in uren om de extra werkzaamheden in de winkel op te kunnen vangen.
Nu klaagt er geen medewerker, maar in het begin waren er wel opmerkingen over veiligheidsgevoel. Met name kassamedewerkers die veel in contact staan met klanten, hadden last van het veiligheidsgevoel. De klant wil graag zo snel mogelijk naar buiten, en heeft minder tijd om te winkelen, het begroeten van de klant is minder door het mondkapje. Ook is het zo, dat enkele klanten nu een korter lontje hebben, waardoor men sneller boos over iets kan worden.’’
Geïnterviewde manager van jumbo: Geert-Jan Kuper.
Door Rana Altintaş.